‘Boer zoekt vrouw’, de zoektocht naar de ware

Expertartikelen | 845 keer bekeken
‘Boer zoekt vrouw’, de zoektocht naar de ware

Heel veel mensen hebben het afgelopen seizoen gekeken naar het tv-programma ‘Boer zoek vrouw’ en hebben meegeleefd met de boeren en zeker ook met de dames. De boeren in deze serie zijn op zoek naar een nieuwe levenspartner. Een partner waarbij een klik ontstaat,  die hen wat te bieden heeft en waar er voor beide een win-win situatie ontstaat. Want pas dan is er kans op langdurige relatie. Na een eerste kennismaking komt de nadere verdieping en de één op één gesprekjes. De boeren en de vrouwen moeten zich beide openstellen om tot het gewenste, mooie resultaat te komen: de begeerde, langdurige, liefdevolle relatie waarbij beide meerwaarde ondervinden.

“Wat moet de lezer van ProcessingProfs hiermee?”,  zult u zich misschien afvragen? Als we in plaats van ‘boeren’ het woord ‘persluchtboer’ of  ‘persluchtleverancier’ lezen en ons bij de ‘vrouwen’ de ‘industriële gebruikers van perslucht’ voorstellen, dan wordt de vergelijking misschien wel duidelijk. Persluchtleveranciers zijn op zoek naar nieuwe klanten. In dit proces tussen leverancier en klant moet ook een ‘klik’ ontstaan. De persluchtleverancier moet iets interessants te bieden hebben. De industriële gebruiker bindt zich niet zomaar aan de eerste de beste en is (over het algemeen) op zoek naar langdurige relatie en ook een winstgevende (of kostenbesparende) relatie. 

Als de industriële gebruiker op zoek is, is de kans groot dat er een persluchtleverancier gevonden wordt. Na een eerste kennismaking en wat verdieping in elkaars behoeften en mogelijkheden, wordt het wel duidelijk of er een ‘klik’ is. Misschien zelfs liefde op het eerste gezicht. Ook hier geldt natuurlijk dat zowel de industriële gebruiker als de persluchtleverancier helder voor ogen moeten hebben wat ze beide verwachten van de nieuwe relatie. Gaat het om een resultaat op korte termijn, de laagste prijs, een snelle verkoop voor de volgende investering of zoekt men iets anders? Bijvoorbeeld de wens dat de relatie uitgroeit tot een partnerschap, met respect voor elkaar.

Tot zover gaat de vergelijking vrij goed op. Maar wat als de industriële gebruiker tevreden is in zijn bestaande relatie en niet op zoek is? En de persluchtleverancier ervan overtuigd is dat hij meer te bieden heeft dan de gebruiker nu gewend is of wellicht zelfs weet wat er mogelijk is? Moet de persluchtleverancier dan alleen zijn mooiste veren opzetten (adverteren) en afwachten? Of misschien zelfs de kwaliteit van die bestaande relatie in twijfel trekken? Lijkt dat dan op stoken in een (goed) huwelijk? Hier wordt het toch een stuk lastiger om die industriële gebruiker wakker te maken. Misschien moeten wij ook promotiefilmpjes laten opnemen door Yvon Jaspers. “Ik ben persluchtleverancier Geveke en zoek een nieuwe, langdurige relatie. Ik heb veel te bieden en nodig u uit te reageren.” Ten overvloede: wij houden onze handjes overigens wel thuis.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • Henk Ipenburg
    16.06.2015 - 12:06 uur | Henk Ipenburg

    Inderdaad Johan het trok mijn aandacht!
    Ik denk dat het velen zo vergaat,
    Groetjes,
    Henk Ipenburg