Laten we vieren wat er te vieren valt

Columns | 903 keer bekeken
Laten we vieren wat er te vieren valt

Hoe vaak viert u feest in uw bedrijf? En dan bedoel ik niet alleen festiviteiten rondom een jubileum, maar ook het stilstaan bij kleine successen. Bijvoorbeeld de afronding van een project, het afsluiten van een mooi contract, de lancering van een website, de verbouwing van het pand, noem maar op. Ik ben echt benieuwd hoeveel bedrijven van kleine (en grote) mijlpalen een feestje maken.

Reuring in uw bedrijf
Nu denkt u misschien dat er in uw organisatie niet zoveel te vieren valt, maar dat geloof ik niet. Kijk eens naar het aantal website-bezoeken per maand, de nieuwe Twitter-volgers, de 100e klant. Echt waar, er valt genoeg te bedenken om bij stil te staan. “Maar waarom zou ik dat doen?” hoor ik u zeggen. Omdat feestjes leuk zijn. Ze zorgen voor reuring in uw bedrijf en een positieve onderbreking van de werkdag. Het geeft uw collega’s de bevestiging dat ze goed bezig zijn en dat ze het toch maar met elkaar getroffen hebben. 

Feestje bouwen
Soms lijkt het bij ons alsof we elke dag wel iets te vieren hebben. Als u het Twitter-account of de Facebook-pagina van HITMA volgt, dan ziet u regelmatig felicitaties en gebak voorbij komen. Intern weten we hoe we een feestje moeten bouwen.

90 jaar
Maar hoe zit het met onze klanten? Wat merken zij van onze feestvreugde? Dit najaar bestaat HITMA 90 jaar. Er wordt een feest georganiseerd voor de medewerkers en hun partners, maar verder hadden we eigenlijk geen concrete plannen. Een collega sprak me daarop aan. “Heb je iets wat ik bij klanten kan uitdelen ter gelegenheid van ons 90-jarig bestaan?” Oeps, nee dat hebben we nog niet. Terecht zei deze collega: “Ik ben er trots op dat ik bij een bedrijf werk met zo’n lange geschiedenis en dat laat ik mijn klanten graag weten.” Hij heeft helemaal gelijk.

Geschiedenis
90 jaar, dat is een hele lange tijd. Dat ons bedrijf zo lang bestaat en sinds 1926 zoveel stormen heeft doorstaan, dat mogen we best van de daken schreeuwen. We zien immers genoeg bedrijven met een lange geschiedenis die hun volgende jubileum niet halen. De snelle veranderingen van tegenwoordig en de verschuiving naar digitaal zaken doen (ook in de B2B-wereld) vragen aanpassingsvermogen. 

#HITMA90
Dus, onder het motto ‘Vier wat er te vieren valt’ gaan wij aandacht besteden aan ons 90-jarig bestaan. Wat we precies gaan doen, verklap ik nog niet. U gaat ons feestgedruis zeker opmerken, want we bieden iedereen de gelegenheid van ons verjaardagsfeestje mee te genieten. We worden tenslotte niet elke dag 90.

Taart 012.jpg web.jpg

Nieuwsgierig? Volg onze feestelijkheden via #HITMA90.

Astrid van Ballegoy (Twitter @Astrid_HITMA)

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren