RTL Z Ondernemerszaken duikt in de wereld van leadgeneratie

Columns | 1021 keer bekeken
RTL Z Ondernemerszaken duikt in de wereld van leadgeneratie

Kijkt u wel eens naar het RTL Z-programma Ondernemerszaken? Persoonlijk heb ik het nog nooit gezien, maar daar komt binnenkort vast verandering in. In de uitzending van 10 mei speel ik namelijk een kleine gastrol. Met dank aan Jaarbeurs Digital.

Thema leadgeneratie
Voor wie Ondernemerszaken net als ik nog niet kent, geef ik een korte uitleg. In dit TV-programma voor (MKB) bedrijven en ondernemers komt iedere keer een thema aan bod dat wordt ondersteund door voorbeelden van de werkvloer, gesprekken met ondernemers en managers en praktijkcases. De aflevering waarin ik aan het woord kom, staat in het teken van leadgeneratie.

Jaarbeurs digital
Mijn interview in Ondernemerszaken dank ik aan de samenwerking van HITMA met Jaarbeurs Digital (JB Digital). Dit bedrijfsonderdeel van de Jaarbeurs (Utrecht) komt in de betreffende aflevering aan bod en het leek de programmamakers een goed idee ook een klant aan het woord te laten. Vandaar dat ik werd gebeld door Robin Kuipers, één van mijn contactpersonen bij JB Digital. Ze vertelde dat ze zendtijd zouden krijgen in Ondernemerszaken en of ik daaraan wilde meewerken. Leek me leuk, want hoe moeilijk kon het zijn? Aanschuiven en een paar vragen beantwoorden over de samenwerking met JB Digital en leadgeneratie. Dat zou vast lukken.

Filmlocatie
En zo vertrok ik op Goede Vrijdag naar Utrecht voor de opnames. Daar bleek het toch iets ingewikkelder dan ik had verwacht. Een geschikte locatie vinden om te filmen, was al een hele uitdaging. Stonden we eindelijk in het Beatrix-gebouw opgesteld voor een tomaatrode muur die volgens de cameraman perfect kleurde bij mijn paarse bloesje, bleek daar net een pianist een riedeltje te gaan spelen. De vergaderruimte waar we vervolgens terecht kwamen, was erg saai (grijs). Dus dan maar met de lampen, camera etc. verhuizen naar de hal bij de kantoren van JB Digital.

Tekst
Toen de locatie eindelijk in orde was, kwam de volgende uitdaging: Mijn tekst. Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen, maar probeer maar eens iets spontaan uit te leggen als je de woorden 'we', 'ik' en 'onze' niet mag gebruiken (en dat alles zonder autocue). Best lastig. U kent vast wel het spelletje 'Geen ja en geen nee'. Daar leek het op. En kwam het antwoord op de vraag er een keer vloeiend uit, gingen de liftdeuren weer open en liep er iemand vanuit de lift door het beeld.

Ik kan u vertellen dat de opnames er niet in één take op stonden, maar Gerard Leeuwenburgh (Commercieel Directeur Jaarbeurs) en ik hebben ons uiterste best gedaan. De scene die er overigens wel rap op stond, was onze ontmoeting bij de receptie. Maar deze was dan ook zonder tekst.

Uw doelgroep
Al met al was het wel een hele leuke en leerzame ervaring. En als u meer wilt weten over activiteiten die u kunt ondernemen om in contact komen met potentiële klanten, dan adviseer ik u op 10 mei om 10.00 uur af te stemmen op RTL 7. U zult dan zien dat er vele manieren zijn om leads te genereren en kunt vervolgens bepalen welke methoden het best aansluiten bij uw bedrijf en doelgroep.

Astrid van Ballegoy (@Astrid_HITMA)

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren