Techneuten, pak je radiozendtijd!

Columns | 1089 keer bekeken
Techneuten, pak je radiozendtijd!

Zichtbaar zijn is lastig. Hoe pak je dat aan in een samenleving waar we 24/7 worden blootgesteld aan prikkels? Probeer dan maar eens op te vallen met je bedrijf via een nieuwsbericht, advertentie, blog of video. De oplossing kwam voor mij toen ik door een collega werd voorgesteld aan Richard Bordes.

Passie voor radio
Dit klinkt als het begin van een prille romance, maar het is niet wat u denkt. Richard weet heel veel over zichtbaar zijn via LinkedIn. Samen met mijn collega’s heb ik meegedaan aan zijn LinkedIn Business Game en daar steek je enorm veel van op. Maar naast LinkedIn heeft Richard nog een passie: radio. Internetradio om precies te zijn.

Business entertainment
Richard maakt het radioprogramma ‘Bordes op de Borrel’ bij New Business Radio. Het concept is origineel. Dit informatieve radioprogramma maakt hij namelijk niet in een studio, maar bij bedrijven op locatie. En donderdag 29 september gaat hij ‘on tour’ naar HITMA voor een uitzending boordevol business entertainment vanuit ons kantoor in Uithoorn.

New Business Radio
Hoe stoer is dat! HITMA-collega’s die samen met Richard live een radioprogramma maken. Natuurlijk nodigen wij ook relaties uit om dit bij te wonen. En het mooie van radio is dat een breed publiek ons live kan beluisteren via de New Business Radio player. Daarnaast gaan wij alles filmen en live-streamen via onze website.

Terugluisteren
Nu snap ik best dat niet iedereen onder werktijd in de gelegenheid is via internet een radioprogramma te volgen. Ook daar is aan gedacht. Doordat alles wordt opgenomen en gefilmd, kun je op een tijdstip dat het jou uitkomt alle interviews terugluisteren en bekijken via onze website en YouTube-kanaal.

Totaalconcept
Bordes op de Borrel is een totaalconcept. Niet alleen de radio-uitzending, maar ook de redactie, inhoudsbepaling en de communicatie voor en na de uitzending horen hierbij. Persoonlijk denk ik dat we met deze moderne vorm van radio maken een originele manier hebben gevonden om ons bedrijf te presenteren. We stellen een programma samen met onderwerpen die aansluiten bij de interesses van onze relaties én waarmee we opvallen. Dit alles in een feestelijke stemming. Het is namelijk ook nog eens onze 90e verjaardag.

Bordes op de borrel bij technische bedrijven
En het zou toch erg leuk zijn als HITMA de radiomicrofoon doorgeeft aan een ander technisch bedrijf. Dat Richard Bordes iedere keer op de borrel gaat bij een organisatie uit de industrie of de technische handel. Of dat hij aanschuift tijdens bijeenkomsten van brancheorganisaties zoals Machevo, Het Instrument en de Feda en technische vakbeurzen bezoekt. Als technische sector claimen we gewoon het programma ‘Bordes op de borrel’. Zo maken we techniek niet alleen zichtbaar, maar laten we ook van ons horen. En dan gaat onze sector echt opvallen, let maar op!

Astrid van Ballegoy (Twitter @Astrid_HITMA)

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren