Virtual reality, de toekomst van het presenteren

Expertartikelen | 783 keer bekeken
Virtual reality, de toekomst van het presenteren

De meeste van ons zijn van de “fysieke-generatie”, maar steeds meer mensen denken in termen van “digitaal” en “virtueel”. Misschien doet u dat nu nog niet, maar er zijn er al velen die niet anders verwachten en misschien bent u er daar zelf over enkele jaren ook één van. In de digitale, of virtuele wereld is alles mogelijk en dat brengt vele interessante toepassingen met zich mee. Vooral op het gebied van virtual reality (vr). 

Virtual-Reality-Industrial-Zero-Creative

In virtual reality gelden de bekende restricties uit de fysieke wereld niet. Er is onbeperkte ruimte, er kan niets fout gaan en de omgeving kan net zo vaak gedupliceerd worden als nodig. Oftewel, een digitale omgeving zonder beperkingen. Een omgeving waarin bijvoorbeeld processen, machines en situaties levensgroot kunnen worden getoond en ervaren, bediend en gesimuleerd, nog voordat ze bestaan. Waar rondleidingen en trainingen worden gegeven en zelfs ondersteuning op afstand kan worden geboden.

Overtuigender presenteren en verkopen
Veel vertegenwoordigers en marketeers van uiteenlopende bedrijven zullen virtual reality omarmen als resultaatgerichte sales tool om producten en diensten te verkopen. Zeker wanneer er traditioneel veel aan het voorstellingsvermogen van de klant over gelaten moet worden. Virtual reality maakt het mogelijk om een hele fabriek, werkend en al, te presenteren en alle werkingsprincipes glashelder uit te leggen. Diensten en producten komen binnen de juiste context beter tot hun recht en veranderen van abstract naar tastbaar. Daarnaast kunnen presentaties volledig worden afgestemd op potentiele klanten en kunnen kosten worden bespaard door uitsluiting van fysieke componenten en hun transport.

Het moge duidelijk zijn dat virtual reality grote invloed gaat hebben op de manier waarop we onze wereld ervaren. In bijna alle bedrijfstakken liggen vele mogelijkheden om virtual reality in te zetten als nuttig middel om beter te werken. De organisaties die virtual reality als eerste gaan inzetten zullen ook als eerste de vruchten plukken van de vele voordelen en de voorsprong op de afwachtende concurrentie.

Wilt u weten of en hoe uw organisatie virtual reality zou kunnen inzetten, doe dan de Quick Scan en dien een verzoek voor een oriënterende afspraak in.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren