ProcessingProfs Theater op Industrial Processing

21.09.2016 | Beursnieuws | 334 keer bekeken
ProcessingProfs Theater op Industrial Processing

In hal 12 van Industrial Processing (4 t/m 7 oktober in hal 12 van Jaarbeurs) verschijnt het ProcessingProfs Theater. In het theater zullen verschillende sprekers u inspireren met kennissessies over:

Dinsdag 4 oktober
11:00 -11:30 uur      Smart Processing: de 4e industriële revolutie
12:30 - 13:00 uur    Smart Processing: de 4e industriële revolutie
14:45 - 15:15 uur    Marketing die werkt voor complexe technische producten

Woensdag 5 oktober
11:00 -11:30 uur      Smart Processing: de 4e industriële revolutie
12:30 - 13:00 uur    Smart Processing: de 4e industriële revolutie
14:45 - 15:15 uur    Marketing die werkt voor complexe technische producten

Donderdag 6 oktober
11:45 - 12:15 uur    Marketing die werkt voor complexe technische producten
14:00 - 14:30 uur    Smart Processing: de 4e industriële revolutie
14:45 - 15:15 uur    Smart Processing: de 4e industriële revolutie

Vrijdag 7 oktober
11:00 - 11:30 uur     Smart Processing: de 4e industriële revolutie
12:30 - 13:00 uur    Smart Processing: de 4e industriële revolutie
14:00 - 14:30 uur    Marketing die werkt voor complexe technische producten


Smart processing: de 4e industriële revolutie
Door: Tom Bouws - Programmabureau Smart Industry

Smart processing is geen ontwikkeling van de toekomst, het gebeurt hier en nu en het gaat een nóg grotere vlucht nemen. De transitie van de industrie naar een digitale wereld waarin ICT diep doordringt in alle facetten van het productieproces is in volle gang. Smart processing wordt gedreven door een slimme inzet van ICT waardoor machines onderling met elkaar verbonden zijn en slim kunnen  worden aangestuurd. En niet alleen binnen de fabriek, maar ook tussen bedrijven onderling en tussen bedrijven en klanten. Het draait om een combinatie van de inzet van productietechnologie, digitalisering en een netwerkaanpak. En het gaat om slimme producten, processen en diensten. 

Tijdens de kennissessies van het Programmabureau Smart Industry komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • digitalisering, data uitwisseling in de keten
  • data analytics
  • predictive maintenance
  • robotisering
  • individualisering/maatwerk productie (n=1)
  • nieuwe verdienmodellen
  • service op afstand
  • 3D printing (van food)

Informatie over:
'Marketing die werkt' voor complexe technische producten 
Door: Martine Teeselink - Mede-eigenaar van Outdo

Leer welke marketing wél werkt om aan tafel te komen bij de juiste klanten en je complexe producten te verkopen. Zeker 80% van de gangbare marketingadviezen werken niet voor ondernemers met complexere producten dan een blikje cola of een pak wasmiddel. Ze zijn bedoeld om een zo groot mogelijk publiek te bereiken, terwijl dat in de techniek eigenlijk nooit je doel is. Je hebt geen behoefte aan massamarketing, maar aan precisiemarketing waarmee je precies de juiste mensen bereikt. Daardoor doen veel ondernemers in de industrie, IT en techniek nauwelijks aan marketing. Of ze doen het 'omdat het erbij hoort' en verwachten er heel weinig van. Terwijl er enorme kansen liggen als je marketing slim inzet. 

  • Je verkoopt méér aan je bestaande klanten
  • Je komt eenvoudig aan tafel bij goede nieuwe klanten
  • De waarde van je producten en diensten wordt glashelder voor je klanten
  • Je blijft je concurrenten mijlenver voor
  • En pakt de regie over de groei van je bedrijf

In de presentatie 'Marketing die werkt' leer je:

  • Heel gericht te marketen op de beste klanten in jouw branche
  • Je technische expertise in te zetten in je marketing en voor je te laten werken
  • Een unieke marketingstrategie te kiezen, die je al in een uur per week kunt uitvoeren. 

Registreer u hier voor gratis toegangskaarten

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren